12.09.2024 відбулось засідання команди психолого-педагогічного супроводу учнів з ООП Гімназії «ГАРМОНІЯ»
РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо організації освітнього процесу осіб з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному році
ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ РОБОТИ
У 2024/2025 навчальному році організація освітнього процесу у закладах освіти, в яких здобувають освіту учні/учениці з особливими освітніми потребами, в тому числі спеціальних, має здійснюватись з урахуванням продовження дії правового режиму воєнного стану, введеного указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ (із змінами). 0 3а таких умов питання безпеки всіх учасників освітнього процесу залишається пріоритетним. З метою створення безпечних умов перебування у закладі освіти учнів з особливими освітніми потребами та працівників закладу слід керуватися рекомендаціями Міністерства освіти і науки України (далі - МОН) (лист МОН від 05.06.2024 № 1/9979-24 «Про підготовку закладів освіти до нового навчального року та проходження осінньо-зимового періоду 2024/2025 року»).
Вагомого значення набуває створення психологічно комфортного середовища у закладах освіти, надання своєчасної підтримки педагогічним працівникам, здобувачам освіти, зокрема учням з особливими освітніми потребами та залучення батьків до освітнього процесу.
Діти з особливими освітніми потребами мають особливості когнітивних функцій, психоемоційних процесів, сенсорного і моторного розвитку. З метою недопущення ускладнення та погіршення їхнього психологічного стану педагогам необхідно звертати увагу на попередження вторинної психологічної травми шляхом організації комфортного, інклюзивного та розвиваючого освітнього середовища, забезпечення заходів, спрямованих на попередження психологічного травмування.
У 2024/2025 навчальному році заклади освіти організовують здобуття загальної середньої освіти в очній (денній) формі, у тому числі із застосуванням змішаного навчання, та/або дистанційній формі, у тому числі створюючи дистанційні класи, за індивідуальною формою (екстернатною (екстернатом), сімейною (домашньою), педагогічним патронажем). Під час організації освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами важливо застосовувати індивідуальний підхід до кожного здобувача освіти в найкращих інтересах дитини для дотримання її права на продовження здобуття освіти. Міністерством розроблено Порядок та умови здобуття загальної середньої освіти в комунальних закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні, які затверджені наказом МОН від 07 серпня 2024 року № 1112, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 08 серпня 2024 р. за № 1222/42567 (далі - Порядок), який визначає особливості організації здобуття загальної середньої освіти в комунальних закладах загальної середньої освіти та їх філіях (далі - заклади освіти) в умовах воєнного стану в Україні.
Коментарi